penat tp inilah 1st time oncall kes xbyk..sebelum ni aA dianggap JONA sebab bila onkol jer, sure xleh tdo..kes berlambak masuk...semalam??..alhamdulillah..ada kes pun nk settlekan referral jer..
tp smlm rasa terbakar hati ni..geram dgn sorg HO yg berlagak giler..specialist pun xckp mcm tu...ntah mcm mana dia boleh lepas posting before ni dgn attitude cmtu xtahu la..
smlm, nk refer kes..then nk tnya opinion other side la pasal one patient..
Aa tgk atas kad jer list speed dial MO n HO..nmpk la nama doc yg dicari tu..
terus dial la kan..sekali nama kat atas tu tersalah..maka terdial la number yg salah, HO yg berlagak ni la..
terus dia kata " Awak ambik pen awk skrg..ambik kertas..sekarang tulis nama Dr.XXXX, nombor XXXX, tahu??ini nombor Dr.XXXX dan bukan Dr. YYYYYY..(dgn nada yg sgt kurang ajar..gerrraaaammmmm)..
apa salahnya kalo dia kata, "sori, ini bukan number dia, salah nombor ni..."kan OK..
budi bahasa skrg masih xmenjadi..even di kalangan professional..kalo golongan professional pun xleh nk amalkan, inikan plak nk harap org ramai..
mcm mana nk jd contoh kat masyarakat..wat malu jer..
lepas dr incident tu, aA citer la kt sorg nurse..dia kata masa Ho tu kt surgical pun, memang ramai xsuka dia..susah nk mintak tolong..kalo Medical dtg review, n order certain investigation, sanggup dia xnk tlong settlekan order tu sedangkan order tu nnti gak la yg akan affect management patient..
No comments:
Post a Comment